Berichtgeving rondom het Coronavirus: veelgestelde vragen. Alles over je reisvoucher vind je hier. Lees alle maatregelen via de volgende links: bestemming, luchthaven en vlucht.

Mijn reis

Geldteruggarantie

GELDTERUGGARANTIE

Geldig voor boekingen gemaakt vanaf 5 januari 2021

VOORWAARDEN GELDTERUGGARANTIE

Als Stip Reizen/Corendon een geboekte pakketreis met vertrek vanaf 1 april 2021 moet annuleren, zal Stip Reizen de (aan)betaling terugbetalen binnen twee weken nadat het rekeningnummer van de boeker bekend is bij Stip Reizen. Er zal dus geen voucher worden uitgegeven.

Hierbij gelden de volgende voorwaarden:

  • Stip Reizen/Corendon annuleert de reis vanwege een oranje of rood reisadvies voor de geboekte bestemming, uitgegeven door het Nederlandse Ministerie van Buitenlandse Zaken.
  • Omdat Stip Reizen vanwege de privacy-wetgeving bij betaling meestal niet beschikt over het rekeningnummer van de hoofdboeker, zal deze de terugbetaling moeten aanvragen via Mijn Stip en hierbij ook het rekeningnummer opgeven waarop de terugbetaling moet plaatsvinden. Stip Reizen zal vervolgens het betaalde bedrag zo snel mogelijk maar in ieder geval binnen twee weken terugstorten.

De Geldteruggarantie geldt niet:

  • Als er lokale, beperkende maatregelen gelden of worden ingevoerd zoals het dragen van mondkapjes, een avondklok of sluiting van faciliteiten buiten de accommodatie, zoals de horeca of anderszins. Stip Reizen/Corendon heeft daar immers geen invloed op.
  •  Als de reis door de hoofdboeker zelf wordt geannuleerd. In dat geval betaalt u namelijk de reguliere annuleringskosten. Wanneer deze annuleringskosten lager zijn dan het reeds betaalde bedrag, dan wordt het restantbedrag teruggestort op uw rekening. Zijn deze annuleringskosten hoger dan het reeds betaalde bedrag, dan moet het restbedrag direct na het annuleren worden voldaan.
  • De geldteruggarantie geldt niet als de reis wordt geannuleerd of omdat (een reiziger uit) het reisgezelschap (geheel of gedeeltelijk) niet aan de geboekte reis kan/wil deelnemen wegens een COVID-19 gerelateerde reden die in de persoonlijke risicosfeer van de reiziger(s) ligt. Hieronder wordt verstaan (maar is niet beperkt tot):
  • Het ontbreken van een door de nationale/lokale autoriteit of Corendon/Stip Reizen verplicht gestelde verklaring zoals een negatieve COVID-19 PCR-test of een gezondheidsverklaring;
  • Het niet beschikken over een vaccinatie tegen COVID-19 terwijl dit verplicht wordt gesteld om deel te kunnen nemen aan de reis;
  • Een quarantaineadvies of -verplichting voorafgaand aan de reis, op de plaats van bestemming of bij terugkomst;
  • Een in- of uitreisbeperking die door een nationale of lokale autoriteit is opgelegd aan de betreffende reiziger.

Een ogenblik geduld aub…