Berichtgeving rondom het Coronavirus: veelgestelde vragen. Alles over je reisvoucher vind je hier. Lees alle maatregelen via de volgende links: bestemming, luchthaven en vlucht.

Mijn reis

Geldteruggarantie

Geldig vanaf 5 januari 2021, herzien op 15 oktober 2021

VOORWAARDEN GELDTERUGGARANTIE

Als Stip Reizen/Corendon een geboekte pakketreis met vertrek vanaf 1 april 2021 moet annuleren, zal Stip Reizen de (aan)betaling terugbetalen binnen twee weken nadat het rekeningnummer van de boeker bekend is bij Stip Reizen. Er zal dus geen voucher worden uitgegeven.

Hierbij gelden de volgende voorwaarden:

  • Stip Reizen annuleert de pakketreis vanwege een rood reisadvies voor de geboekte bestemming, uitgegeven door het Nederlandse Ministerie van Buitenlandse Zaken.
    • Alle reizen via Stip Reizen naar oranje bestemmingen worden niet door ons geannuleerd. Mocht dat onverhoopt door onvoorziene omstandigheden toch gebeuren, dan hoor je dit uiterlijk twee weken voor jouw vertrekdatum en krijg je binnen de wettelijke termijn van twee weken jouw geld terug.
    • Wanneer je een reis hebt geboekt of gaat boeken naar een gele bestemming die in de toekomst oranje wordt, dan heb je op dat moment de mogelijkheid om alsnog op vakantie te gaan of jouw vakantie kosteloos om te boeken of te annuleren. Besluit je jouw vakantie te annuleren, dan krijg je binnen de wettelijke termijn van twee weken jouw reissom terug.
  • Omdat Stip Reizen vanwege de privacywetgeving bij betaling meestal niet beschikt over het rekeningnummer van de hoofdboeker, zal deze de terugbetaling moeten aanvragen via Mijn Stip en hierbij ook het rekeningnummer opgeven waarop de terugbetaling moet plaatsvinden. Stip Reizen zal vervolgens het betaalde bedrag zo snel mogelijk maar in ieder geval binnen twee weken terugstorten.
  • Stip Reizen behoudt zich het recht voor om de voorwaarden, bepalingen of informatie naar eigen goeddunken en zonder voorafgaande kennisgeving te wijzigen, zonder dat Stip reizen daardoor op enige wijze tot vergoeding van schade is gehouden jegens de reizigers.

De Geldteruggarantie geldt niet:

  • Als er lokale, beperkende maatregelen gelden of worden ingevoerd zoals het dragen van mondkapjes, een avondklok of sluiting van faciliteiten buiten de accommodatie, zoals de horeca of anderszins. Stip Seizen heeft daar immers geen invloed op.
  • Wanneer je een nieuwe boeking maakt voor een bestemming met een oranje reisadvies, is het niet mogelijk om de vakantie later vanwege het oranje reisadvies te annuleren. We gaan ervan uit dat je weloverwogen de beslissing neemt om deze vakantie te boeken en hanteren daarna de reguliere reisvoorwaarden.
  • Als de reis door de hoofdboeker zelf wordt geannuleerd. In dat geval gelden namelijk de reguliere annuleringskosten. Wanneer deze annuleringskosten lager zijn dan het reeds betaalde bedrag, dan wordt het restantbedrag teruggestort op jouw rekening. Zijn deze annuleringskosten hoger dan het reeds betaalde bedrag, dan moet het restbedrag direct na het annuleren worden voldaan.
  • De Geldteruggarantie geldt niet als de reis wordt geannuleerd of omdat (een reiziger uit) het reisgezelschap (geheel of gedeeltelijk) niet aan de geboekte reis kan/wil deelnemen wegens een COVID-19 gerelateerde reden die in de persoonlijke risicosfeer van de reiziger(s) ligt. Hieronder wordt verstaan (maar is niet beperkt tot):
    • Het ontbreken van een door de nationale/lokale autoriteit of Corendon verplicht gestelde verklaring zoals een negatieve COVID-19 PCR-test of een gezondheidsverklaring;
    • Het niet beschikken over een vaccinatie tegen COVID-19 terwijl dit verplicht wordt gesteld om deel te kunnen nemen aan de reis;
    • Een quarantaineadvies of - verplichting voorafgaand aan de reis, op de plaats van bestemming of bij terugkomst;
    • Een in- of uitreisbeperking die door een nationale of lokale autoriteit is opgelegd aan de betreffende reiziger.

Een ogenblik geduld aub…