MS Ocean Majesty
Het 3*+ MS Ocean Majesty is klein, maar fijn! Het schip heeft een intieme sfeer en biedt slechts plaats aan een maximum van 500 passagiers. In 1995 is het schip als cruiseschip gaan varen en is in 2020 gerenoveerd. Gastvrijheid staat centraal op het MS Ocean Majesty.
Overdag kan je heerlijk ontspannen op het zonnedek, inclusief whirlpool of laat je verwennen in de massage- en beautysalon. In het à-la-carte restaurant kan je culinair genieten van de typische, regionale gerechten. Bewonder 's avonds in het theater wisselende shows, theater, cabaret of comedy of drink met je reisgenoten een drankje in een van de twee bars aan boord.
Geniet van een bijzondere cruisevakantie aan boord van het fijne 3*+ MS Ocean Majesty!
Technische gegevens van de MS Ocean Majesty
Bouwjaar: |
1965 |
Gerenoveerd: |
2020 |
Lengte: |
136m |
Breedte: |
19,20m |
Tonnage: |
10.417 |
Kruissnelheid: |
17,5 knopen |
Maximaal aantal passagiers: |
500 |
Nationaliteiten officieren: |
Internationaal |
Nationaliteit personeel: |
Internationaal |
Voertaal: |
Duits |
Totaal aantal restaurants: |
2 |
Totaal aantal bars: |
2 |
Discotheek: |
|
Casino: |
|
Theater: |
|
Faciliteiten aan boord van de MS Ocean Majesty
Winkels: |
Ja, 1 |
(4D) Bioscoop: |
|
Gamehal: |
|
Internetcafé: |
|
Totaal aantal zwembaden: |
1 |
(semi) overdekte zwembaden: |
|
Whirlpools: |
1 |
Waterglijbaan: |
|
Sportveld: |
|
Wellness Center: |
|
Schoonheids- / kapsalon: |
|
Kinder- & Tienerfaciliteiten: |
|
Roomservice: |
|
Bibliotheek: |
|
Wifi / Telefoon / Internet: |
|
Extra informatie Hansa Touristik
Arts
Het schip is voorzien van een medisch centrum met een dokter en verpleegkundige. De openingstijden van het medisch centrum zijn terug te vinden in jouw dagelijks programma boekje. In geval van nood kun je 24 uur per dag contact opnemen met het medische noodnummer. De uitrusting en geneesmiddelen aan boord zijn erop gericht uitsluitend eerste zorg te verstrekken. Wij raden je aan om jouw eigen voorgeschreven medicijnen mee te nemen aan boord. De medische bijstand wordt aan boord afgerekend. Prijzen zijn weergegeven in het medisch centrum en wordt van jouw cruise kaart gedebiteerd.
Bagage
Wij raden je aan één koffer per persoon mee te brengen. Jouw bagage dien je goed te labelen en je dient de volgende gegevens te vermelden: naam, voornaam, naam van het schip, hutnummer (indien bekend), cruisedatum en haven van inscheping. Je overhandigt jouw bagage (niet de handbagage) aan het aangewezen personeel voordat je aan boord van het schip gaat. Jouw afgegeven bagage zal naar je hut worden gebracht. De rederij adviseert medicatie en waardevolle spullen te allen tijde bij je te dragen. De rederij is niet aansprakelijk voor verlies/schade aan eigendommen.
Let op: het is niet toegestaan om eigen dranken mee te nemen aan boord van het cruiseschip.
Betalingen aan boord
De kosten van alle uitgaven aan boord, van drankjes in de bars en aan tafel, aankopen in de boetiek tot excursies worden op jouw boordrekening bijgeschreven op vertoon van je cruise card. De valuta aan boord is in Euro's. Aan het einde van de cruise kun je betalen met een creditcard (/MasterCard of Visa) of contant in Euro's.
Dagprogramma
Elke avond wordt het programma voor de volgende dag met alle activiteiten in informatie rondgebracht en door de hutsteward in de hut neergelegd. Hierin vindt je nuttige informatie, o.a. aangaande openingstijden, activiteiten aan boord, vaarschema van de betreffende dag en informatie betreffende excursies. Tevens staan hier belangrijke telefoonnummers in van de havenagent e.d.. We raden je dan ook aan deze informatie mee te nemen als je aan land gaat.
Excursies
Het deelnemen aan excursies in de diverse havens is niet verplicht. Je kunt in vele gevallen ook zelf de omgeving verkennen. Wel is het zo dat je d.m.v. het meedoen aan een excursie de meeste informatie over een bepaalde plaats/gebied krijgt. Informatie over excursies kun je in vele gevallen vinden op de website van de rederij. Het volledige programma van de excursies is aan boord te verkrijgen. Excursies kan je aan boord reserveren en dit kan direct al na inscheping. Voor sommige excursies zijn de plaatsen beperkt, dus snel reserveren kan dan gewenst zijn. De route en prijs van de excursie kan zonder voorafgaande kennisgeving door de rederij worden gewijzigd in het geval van prijsveranderingen en onvoorziene gebeurtenissen. Bovendien kunnen excursies worden geannuleerd indien het minimum aantal deelnemers niet wordt bereikt. In dit geval wordt de deelnameprijs aan de ingeschreven personen terugbetaald. Bij annulering door de klant wordt geen enkele vergoeding toegestaan. Sommige excursies zijn niet geschikt voor personen met beperkte mobiliteit. Voor sommige archeologische plaatsen moet men betalen als men een fototoestel of videocamera wenst te gebruikten (niet inbegrepen). Excursies worden door plaatselijke onafhankelijke touroperators uitgevoerd en de begeleiding is Duitstalig. Geef jouw voorkeur bij reservering van de excursie aan. Deze facultatieve excursies vallen niet onder de verantwoordelijkheid van Stip Reizen B.V.
Faciliteiten
Aan boord zijn verschillende faciliteiten aanwezig waar je tijdens jouw cruise vakantie (tegen betaling) gebruik van kunt maken, zoals o.a. schoonheidssalon, sauna, masseur, kapper, fotograaf, wasserij- en strijkdienst en een boetiek. Tevens kan je gratis gebruik maken van een kluis aan boord (veelal in jouw hut, anders bij de receptie ) om je waardevolle voorwerpen op te bergen.
Fooien / Servicebijdrage
Tijdens de cruise biedt het personeel je overal op het schip een uitstekende service. Zij worden achter de schermen ondersteund door evenzoveel medewerkers en bemanningsleden, die hun uiterste best doen om jouw verblijf aan boord zo aangenaam mogelijk te maken. Bij Hansa Touristik zijn de fooien niet verplicht. Indien je toch een fooi wilt geven dan kun je ca. € 5 tot € 8 per dag rekenen.
Kleding
Aan boord en voor de excursies wordt casual kleding aangeraden. In de restaurants zijn korte broeken niet toegestaan. Tijdens de excursies is het aan te raden gemakkelijke en sportieve kleding, en comfortabele schoenen te dragen. Wanneer je tijdens de excursies eventueel religieuze plaatsen bezoekt, dien je gepaste kleding te dragen (geen short, bermuda, etc.). Tevens wordt het je ook aangeraden wat warmere kleding mee te nemen vanwege de temperatuurverschillen en airconditioning.
Maaltijden
Diner wordt geserveerd tussen 18.00 uur en 21:30 uur in het hoofdrestaurant en hiervoor geldt geen tafelzitting. Als alternatief naast het dineren in het hoofdrestaurant, kun je tevens genieten van een diner in het buffetrestaurant. Openingstijden zijn te vinden in het dagelijkse programma in jouw hut. Volg je een bepaald dieet om gezondheidsredenen of ben je vegetarisch?
Let op! Dit moet tijdens jouw boeking aangevraagd en herbevestigd worden.
Reisdocumenten
Afhankelijk van de vaarroute dien je te beschikken over een paspoort of ID-kaart. Voor bepaalde bestemmingen dient deze nog minimaal 6 maanden geldig te zijn bij thuiskomst. Per reis staat aangegeven welke grensdocumenten je nodig hebt. Kinderen en baby`s hebben eigen reisdocumenten nodig en mogen niet bij hun ouders bijgeschreven staan. Voor de Verenigde Staten geldt dat iedereen persoonlijk in het bezit dient te zijn van een digitaal leesbaar paspoort. Zonder geldige reisdocumenten wordt de toegang tot het cruiseschip geweigerd, zonder terugbetaling van de kosten van de reis. Je dient zelf voor geldige reisdocumenten voor de gehele reis te zorgen. Wij raden aan om de geldigheid van je legitimatiebewijs te controleren bij de bevoegde autoriteiten en daar ook na te gaan of het nodig is om visa aan te vragen.
N.B.: De scheepsofficier kan je tijdens het inschepen vragen om jouw identiteitsbewijs. Hij zal dit gedurende de gehele cruise bewaren om het aan de verschillende havenautoriteiten te kunnen laten zien. Als je het nodig hebt, wordt jouw identiteitsbewijs je tijdelijk teruggegeven.
Roken
Roken is uitsluitend toegestaan in de daarvoor aangewezen ruimtes en aan dek. In de verschillende restaurants, theaters, e.d. mag niet gerookt worden. Tevens is het roken in de hutten en het roken op de balkons niet toegestaan. Het is ten strengste verboden om sigaretten en rookgerei overboord te gooien.
Rolstoelgebruikers / Mindervalide gasten
Mindervalide gasten zijn van harte welkom aan boord van het cruiseschip. Ben je mindervalide of ben je afhankelijk van een rolstoel, dan dien je begeleid te worden door een reisgenoot en dien je zelf een rollator of rolstoel (opvouwbaar) mee te nemen. Tevens dien je dit bij reservering door te geven evenals de afmetingen van de rolstoel of rollator (wanneer van toepassing). Rolstoelen aan boord van het cruiseschip zijn alleen bedoeld voor noodgevallen. Indien je gebruikt wenst te maken van een aangepaste mindervalide hut, kun je deze niet via onze website boeken. Een mindervalide hut is altijd op aanvraag en je dient dan ook te allen tijde hiervoor contact op te nemen met ons Servicecenter. Houdt er rekening mee dat ontschepen niet altijd mogelijk is in havens waar het cruiseschip niet direct aan de kade ligt. Voor de volledigheid willen wij je er ook graag op wijzen dat indien er sprake is van rolstoelgebondenheid, deelname aan excursies helaas niet mogelijk is. Wanneer kleine stukjes en/of trappen gelopen kunnen worden en een opvouwbare rolstoel meegenomen wordt, behoren enkele excursies tot de mogelijkheden. Informatie over de mogelijkheden en zwaarte van excursies wordt aan boord verstrekt door de excursiebalie.
Let op: met het oog op de veiligheid en het comfort van alle reizigers is het van belang dat elke reiziger op het ogenblik van de boeking volledige informatie verschaft, indien hij/zij ziek is, onwel, beperkte beweeglijkheid heeft of mindervalide is.
N.B. het MS Ocean Majesty is niet geschikt voor mindervalide gasten.
Routewijziging
In verband met weersomstandigheden of andere door overmacht ontstane omstandigheden kan de rederij in verband met de veiligheid van de passagiers en bemanning besluiten de route kort voor vertrek of zelfs tijdens de reis te wijzigen.
Taal
De belangrijkste voertaal aan boord, zowel onder personeel als bij aankondigingen, is Duits.
Telefoon / Internet
Het is mogelijk telefoongesprekken te voeren aan boord indien je op zee bent, echter dien je rekening te houden met slechte bereikbaarheid en hoge kosten. Alle cruiseschepen van Hansa Touristik hebben een internet café waar je op internet kunt surfen en e-mailen met vrienden en familie. De internetverbinding aan boord wordt gemaakt per satellietverbinding en deze kan op sommige momenten langzamer zijn of onderbroken worden door storingen of slechte weersomstandigheden. De nieuwste schepen bieden ook een draadloze laptopverbinding in bepaalde gebieden van het schip (soms zelfs in jouw eigen hut). Indien je in een haven ligt, kun je gebruik maken van je eigen mobiele telefoon.
Vaccinatie
Voor sommige bestemmingen zijn bepaalde vaccinaties gewenst/verplicht, voor meer informatie zie www.lcr.nl. Indien de rederij een bepaalde vaccinatie of inenting verplicht stelt, dan wordt je daarover door ons vroegtijdig over geïnformeerd.
Voltage
Het voltage in de hut aan boord van alle schepen is 110/220 V. Op verzoek kun je bij de Information Office om verloopstekkers vragen. Let op: warmtegenererende apparaten (zoals waterkokers, flessenwarmers voor baby’s, elektrische dekens, etc.) zijn niet toegestaan aan boord.
Zwangerschap
Indien je zwanger bent, dien je dit bij boeking aan ons te melden (of zodra je van de zwangerschap op de hoogte bent) en navraag te doen naar de specifieke voorwaarden die per rederij gelden. Bij de meeste rederijen geldt dat vrouwen die aan het einde van de cruise maximaal 23 weken zwanger zijn, worden toegelaten aan boord van het schip. Je dient dan tevens een medische verklaring bij inscheping te overleggen, waarin verklaard wordt dat je fit bent om per cruiseschip te reizen. De regels zijn zeer strikt en je kunt eventueel geweigerd worden.
N.B. Bovenstaande informatie is afkomstig van derden. Stip Reizen B.V. is niet aansprakelijk voor eventuele fouten en/of wijzigingen.
Outlet Cruise Noorse Fjorden ***+
WAANZINNIGE AANBIEDING! Boek deze cruise nu zéér voordelig! Nu exclusief bij Stip Reizen voor een wel zéér scherpe prijs! Deze prachtige 9-daagse cruise Noorse Fjorden neemt je mee naar o.a. Vik, Trondheim, Molde en Bergen. Alléén op 21 mei 2023 vertrekt het kleinschalige 3*+ schip de MS Ocean Majesty richting Noorwegen!
Met zijn majestueuze bergen, diepe valleien en donderende watervallen betovert Noorwegen onmiddellijk elke bezoeker. Tussen fjorden, gletsjermeren en bloemenweiden beleef je de adembenemende natuur van Noorwegen van dichtbij. Doordat de MS Ocean Majesty een kleiner cruiseschip is, kan deze op plekken komen waar de grote schepen niet kunnen komen. Je eerste bestemming is het prachtige Vik, gelegen in een van de langste fjorden ter wereld. Omzoomd door een sprookjesachtig bergtafereel en een unieke attractie: de Flam-spoorlijn. Een van de "steilste treinroutes ter wereld" kronkelt door 20 tunnels en evenzoveel bochten met prachtige panoramische uitzichten. Na Vik, vaart het schip door naar Olden waar je kan genieten van het prachtige uitzicht over de Noorse Fjorden. De volgende bestemming, Trondheim, is een belangrijk bedevaartsoord in Noord-Europa met de Nidaros-kathedraal. Of je nu een pelgrim of een toerist bent, Trondheim en het historische Bakklandet met zijn vele cafés en restaurants nodigen je uit voor een bezoek. De MS Ocean Majesty vaart het Moldefjord in. Vanuit Molde zie je de beroemde Trollenmuur en Romsdalhorn via de spectaculaire Trollstigen kronkelige route. De volgende bestemming is Hanzestad Bergen. De MS Ocean Majesty gaat verder langs de fjordkust, die altijd nieuwe verrassingen voor je in petto heeft. De Noorse archipel met het stadje Kristiansand is je laatste bestemming op deze reis. Kleurrijke houten huizen aan de vissershaven van Bryggen verwelkomen je in de oude hoofdstad. Op de laatste dag op zee krijg je de gelegenheid om te genieten van de voorzieningen en service aan boord van de MS Ocean Majesty terwijl je koers zet naar Kiel.
De prijs is inclusief 9-daagse cruise o.b.v. volpension (ontbijt, lunch en diner inbegrepen), 1/4 liter tafelwijn en tafelwater tijdens de lunch en het diner en een comfortabele busreis. Boek nu deze waarnzinnig voordelige aanbieding, want deze cruise wil je niet missen! VOL = VOL!
Mogen wij je 21 mei verwelkomen aan boord?
Huttypes MS Ocean Majesty
Het is mogelijk dat je bij jouw boeking de keuze hebt uit meerdere types binnenhutten of buitenhutten met verschillende prijzen. Dit prijsverschil tussen deze huttypes wordt veroorzaakt door de ligging op het schip.
Binnenhutten: Deze hutten zijn voorzien van een badkamer met een douche en toilet. Tevens beschikken de hutten over airconditioning, een telefoon, flat screen-tv, kluisje en een badkamer met douche, toilet en föhn. De hut beschikt over twee losse benedenbedden. Soms is er een 3e of 4e (boven)bed aanwezig. Deze hutten beschikken niet over een raam of patrijspoort. Zij liggen aan de binnenkant van het schip.
Buitenhutten: Deze hutten hebben dezelfde inrichting als bovengenoemde binnenhutten. Echter de ligging is aan de buitenkant van het schip en zodoende beschikken deze hutten dus over een patrijspoort of een groot raam. Enkele buitenhutten kunnen vanwege de sloepen belemmerend zicht hebben.
Let op: je boekt een garantiehut in de door jou gekozen categorie. Dit houdt in dat je in een hut verblijft in de hutcategorie zoals geboekt of een hogere hutcategorie. Een garantiehut geeft jou geen enkele garantie dat je verblijft op het dek zoals aangegeven bij de geboekte hutcategorie.
Verzorging MS Ocean Majesty
Je verblijft aan boord van het 3*+ MS Ocean Majesty op basis van Volpension, inclusief ontbijt, lunch en diner. Daarnaast is er 1/4 liter tafelwijn en tafelwater tijdens de hoofdmaaltijden inbegrepen!
Geniet op elk moment van de vrijheid om je dorst te stillen en boek tegen een toeslag het Light of Premium drankenpakket bij (alléén reisgezelschap mogelijk).
Drankpakket "Light"
Tijdens en buiten de maaltijden kun je genieten van alle frisdranken, vruchtensappen, maar ook van koffie, cappuccino, espresso, latte macchiato, thee en warme chocolademelk.
Drankpakket "Premium"
Tijdens en buiten de maaltijden kun je in alle restaurants en bars genieten van meer dan 120 verschillende drankjes van de drankenkaart: frisdranken, bier, prosecco, een selectie wijnen per glas, een verscheidenheid aan cocktails en longdrinks, Likeuren, sherry, anijs, koffiespecialiteiten en nog veel meer. Met het premium pakket krijg je 15% korting op wijnen van de wijnkaart.
* De minibar in de hut en bestellingen via roomservice maken geen deel uit van het drankenpakket. Drankjes worden alleen per glas geserveerd.