Vertrekgarantie
Heb je je vakantie bij Stip Reizen geboekt en vertrek je vanaf de luchthaven Schiphol? Het kan zijn dat het op bepaalde momenten drukker is dan normaal. Wij doen er alles aan om je alsnog te laten vertrekken. Waar het voor ons mogelijk is, zorgen wij ervoor dat het vliegtuig op je wacht voor vertrek. Mocht je ondanks dat je 4 uur van tevoren op Schiphol aanwezig was tóch je vlucht missen, dan zorgen wij ervoor dat je zo snel mogelijk maar uiterlijk binnen 3 dagen alsnog op vakantie kunt gaan. Wil je dit niet, dan krijg je binnen twee weken de reissom van je vakantie van ons terug.
Voorwaarden Stip Reizen Vertrekgarantie
-
De Stip Reizen Vertrekgarantie zoals nader omschreven in deze voorwaarden is van toepassing op vluchten en pakketreizen (de "reis") die vanaf 5 oktober 2022 zijn geboekt bij Stip Reizen B.V. (hierna: "Stip Reizen") met vertrek vanaf de luchthaven Schiphol.
-
Alleen de hoofdboeker van de reis kan aanspraak maken op de Stip Reizen Vertrekgarantie.
-
Je hebt je bij Stip Reizen geboekte vlucht met vertrek vanaf de luchthaven Schiphol gemist als gevolg van wachtrijen bij de beveiligingscontrole op de luchthaven.
-
Het tijdig aanwezig zijn bij de gate om mee te kunnen gaan met de geboekte vlucht is een situatie die normaliter valt binnen de persoonlijke risicosfeer van de reiziger. Stip Reizen is in dit geval niet aansprakelijk voor het missen van de vlucht. De Stip Reizen Vertrekgarantie heeft echter tot doel om reizigers die hun vlucht hebben gemist als gevolg van wachtrijen bij de beveiliging op de luchthaven Schiphol middels deze aangeboden service alsnog tegemoet te komen. Andere situaties die binnen de persoonlijke risicosfeer vallen van de reiziger vallen niet onder de Stip Reizen Vertrekgarantie. Zo is iedere reiziger te allen tijde zelf verantwoordelijk voor het inwinnen van de juiste vluchtinformatie, het beschikken over de juiste reisdocumenten en het op tijd aanwezig zijn op de luchthaven. Deze opsomming is niet limitatief. De op de boeking van toepassing verklaarde voorwaarden, met inachtneming van de voorwaarden voor Stip Reizen Vertrekgarantie, blijven onverkort gelden. Een annulering van de reisovereenkomst op andere gronden dan in deze voorwaarden genoemde grondslag, valt niet onder de Stip Reizen Vertrekgarantie. De Stip Reizen Vertrekgarantie geldt verder niet voor de annulering of vertraging van een vlucht.
-
Je kunt schriftelijk aantonen dat je minimaal 4 uur voor de geplande vertrektijd van de vlucht zoals vermeld op je ticket aanwezig was in de terminal op de luchthaven. Bijvoorbeeld door het overleggen van parkeerticket met inrijdtijd, een uitcheckbewijs van het treinstation, een foto met tijdsaanduiding, etc. Desgevraagd kan de reiziger aantonen dat het missen van de vlucht is veroorzaakt door de wachtrijen bij de beveiliging op de luchthaven Schiphol.
-
Je bent tijdig voor je vlucht ingecheckt en beschikt over een boardingpass.
-
Door gebruik te maken van de Stip Reizen Vertrekgarantie wordt je oorspronkelijke reisovereenkomst omgezet naar een nieuwe reisovereenkomst (door het boeken van een andere reis) ofwel je reissom aan je teruggestort.
-
Onder de reissom wordt begrepen alle rechtstreeks bij Stip Reizen geboekte diensten. Overige kosten die je hebt gemaakt die verband houden met de reis, maar welke niet rechtstreeks bij Stip Reizen zijn geboekt, vallen niet onder de vergoeding van de reissom onder de Stip Reizen Vertrekgarantie.
-
Door gebruik te maken van de Stip Reizen Vertrekgarantie zie je af van een vordering op Schiphol voor zover je reissom door Stip Reizen is vergoed. Vorderingen voor door jou gemaakte die niet door Stip Reizen zijn vergoed vallen hier niet onder. Door gebruikmaking van de Stip Reizen Vertrekgarantie stem je ermee in dat Stip Reizen je oorspronkelijke vordering op Schiphol ten aanzien van de reissom overneemt om de gemaakte kosten te kunnen verhalen op de luchthaven Schiphol.
-
Indien je gebruikmaakt van de Stip Reizen Vertrekgarantie, heb je de keuze uit de volgende mogelijkheden:
1. Wij bieden je een alternatieve reis aan zodat je zo snel mogelijk, en uiterlijk binnen 3 dagen alsnog op vakantie kunt gaan. Dit kan een vergelijkbare vakantie zijn maar dan op een later moment of een alternatief zijn. Invulling van het aanbod is voorbehouden aan Stip Reizen. Is de nieuwe reissom lager dan de reissom van je oorspronkelijk geboekte reis? Dan krijg je het verschil binnen 14 dagen teruggestort. Is de nieuwe reissom hoger, dan vergoeden wij het verschil tot een maximum van 10% van de oorspronkelijke reissom. Het restant van een eventuele meerprijs is voor de rekening van de reiziger.
2. Indien je het nieuwe aanbod niet wil accepteren, dan wordt binnen 14 dagen de door jou aan Stip Reizen betaalde reissom aan je teruggestort.
-
Om aanspraak te kunnen maken op de Stip Reizen Vertrekgarantie, is het noodzakelijk dat de hoofdboeker Stip Reizen direct op de hoogte stelt van het missen van de vlucht als gevolg van drukte op Schiphol, maar in ieder geval binnen 2 uur na het missen van de vlucht door contact op te nemen met 088-7070600.
-
Na ontvangst van het alternatieve aanbod van Stip Reizen is dit aanbod vervolgens 2 uur geldig.
-
De vertrekgarantie is niet van toepassing op cruisevakanties en Formule 1 reizen.
-
Stip Reizen behoudt zich het recht voor de vertrekgarantie zonder voorafgaande mededeling in te trekken voor nieuwe boekingen.